Puolentoista vuoden Matkalle Meripohjolassa lähti suoraan Kalajoelta 100-vuotisjuhlista joukko kirjoittamaan matkailun uutta kertomusta. Se on kertomus vetovoimasta, joka näkyy kauas. Se on kertomus luottamuksesta ja luovuudesta. Se on kertomus menestyksekkäästä yhdessä rakentamisesta. Se saa matkailijat tulemaan, viihtymään ja viipymään.

tiistai 5. helmikuuta 2013

Pietarilaissegmentti, tuotekehitys ja Geopark



Juha Sorjonen koordinoi Vetovoimaa matkailuun mittavaa hanketta Etelä-Suomessa.
Nyt hän puhuu muutosten maailmasta ja erityiessti venäläismatkailusta Imatralla.
Juhan tarinoita teeman sivuilla.
 
Mauri Markkinointi-instituutista sanoi, että pidä kaikki yksinkertaisesti.
 
Maurin ohjeet:
1. Mene Optimassa 1. tutkinnon osaan ja tee näuttösuunnitelma.
2. Mene Optimassa 2. tutkinnon osaan ja tee näyttösuunnitelma
3. Mene Optimassa 3. tuktinnon osaan ja tee näyttösuunnitelma
 
Mitä Mauri sitten tekisi:
  1. Tekisin hahmotelman projektisuunnitelmasta ja katsoisin että siinä on ensimmäisen tutkinnon osan perusteet osoitettu - koko ajan päämäärä mielessä.
  2. Näyttäisin sen ja pyytäisin siitä arvion esimieheltä ja kolelgalta ja ottaisin häneltä arvioinnin.
  3. Lähettäisin tämän Maurille  ja kysyisin, onko tämä hyvä nyt ensimäisen tutkinnon osan osalta.
  4. Lähtisin samana toisen tutkinnon osan osalta. 
Rokualla on Suomen toistaiseksi ainoa, maailman pohjoisin Geopark. Yli kuntarajojen ylittyvä yhdessä tekeminen on
näkyy kaikkialla yhteisen brändin alla. Kehittämien on selvästi arvopohjaista, alhaalta ylös lähtevää. Uusi ketterän
kehittämisen kulttuuri, yhteseen suuntaan etenevä ja ehkä aika ainutlaatuinen maailmassa.
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti